mandag, november 10, 2008

Morfar`s gamle låve og Jenterommet i Hvalstad!

Morfar i huset - Min Pappa kjøpte et lite småbruk for noen år siden. Huset er restaurert å det meste er nybygg. Huset har jeg tenkt å legge ut bilder av senere, men ved siden av huset står en sjarmerende gammel låve. Pappa har øye for gamle ting å samler på alt han kommer over. Jeg elsker å vær der oppe å se på alt det fine som finnes. Nå driver han og rydder og soreterer litt å skal ordne det til et lite museum. Gleder meg til å se det ferdige verket hans. Da skulle det bli kaffe, kakao og boller der oppe. Koselig.








Da skal jeg få lagt ut litt bilder fra huset etterhvert. Usb kabelen til kameraet vil ikke samarbeide med pc`n så det får bli mobil bilder idag. Skal prøve å få kameraet til å samarbeide med Pc`n meeen... Jeg er litt som pappa og liker godt gamle ting men samtidig må de passe dne lyse lette stilen jeg liker. Den gamle barnesenga kommer fra låven til pappa og sto der da han kjøpte huset. Tallerken hylla har tilhørt familien i mange år å jeg har sprayet den med gullspray å syns den ble en prinsesse verdig;) den var lakkert fra før og da syns jeg det er greit å spraye. Hadde den vært lutet eller ubehandlet hadde den nok fått blitt slik.








bildet tatt fra storesøss sitt rom, over gangen ligger lillebror sitt rom:)



Samtidig liker jeg godt litt mer moderne stil blandet med det dette gamle, derfor det lette valg med plisse lift gardiner. vil ikke ha noe i vinduet som stjeer karm eller skjuler det vakre listverket. Kalven på golvet er også av nyere dato - min datter lurte på litt hvor det var blitt av kua??? hvem vet;) Ha en god natt alle bloggjenter.

6 kommentarer:

Ida sa...

Så mange fine skatter din pappa har tatt vare på - skikkelig spennende !

Og storesøster sitt rom var kjempesøtt - nydelig med hvitt gulv.. hvor praktisk er det egentlig? ser det fort skittent ut, i forhold til mørk parkett?

Syntes du er flink å mikse gammelt og nytt! Sengen var kjempesøt!

klem

Christine L. sa...

Kjempe fint rom, så søtt. Du er flink =)

Bine sa...

Har du vært i Åsen, eller, mer mot Langstein da, på lysfabrikken der? Oppe på fjøsloftet har de pusset opp og gjort om, og det er utrolig stilig. De har så mye gammelt og fint der. Egen "kiosk", 50talls sofakrok, amerikansk bar osv. I etasjen under driver de med lys-salg. Anbefaler en tur dit! Pappan min er også så glad i å samle. For tiden går det mye i gamle radioer bl.a. Fint med gamle ting som er tatt godt vare på. Har så lyst til å finne et skikkelig gammelt skap når jeg får meg hus, og pusse opp litt.
Du har jo virkelig fått det fint! Stilig å mikse det sånn! Gleder meg til å komme å se i real life ;)

Sunniva sa...

ojoj, så lekker med alle de gamle tingene!:)

liker virkelig stilen din altså:)

LYKKEBO sa...

Så mange flott gamle ting.. Et lite skattekammer..Nydelig prinsesserom, og prikken over ièn med lysekrone..

Ragnhild sa...

Ååå, jeg bare elker slike plasser. Det dukker altid opp noe spennende. Heldige dere er.