søndag, november 02, 2008

Tar tid å komme seg iorden gitt....



Syns Kinavippen kommer så godt frem på dette første vinterbildet. bra vi har så mye ved (nederst på bildet) :)

Får gjort litt hele tiden å det begynner å ligne på noe her iallfall. Orker ikke bo i rot så jeg tar inn litt etter litt. Og desverre har vi mye på det lagre vi leier enda. vet ikke helt hva jeg skal med alt:/ men.. den tid den sorg.

Endelig fått lagt på dekk i dag. bedre sent enn aldri... betalte stebroren min noen kroner så slapp jeg den jobben selv. Har nok å gjøre både jeg og mannen.

Imorgen kommer antageligvis et firma som skal legge tapet på doen etter at de måte rive ned veggene der. for å feste den vegghengte doen på nytt %#&!¤!% !!! trappa har ikke kommet enda, og varmepumpa har ingen sett noe til. Heldigvis har vi mye ved ettersom min flinke samboer hogde ned all skogen vi hadde på tomta, kappet og la det i sekker. Så vi overlever nok. men når vi skal ha varmepumpe bør de også kunne komme å montere den. Vært litt rot her de siste ukene så de ulike fagfolkene bør nok begynne å kommunisere litt bedre og byggherren bør våkne litt. Mye ansvar har falt på meg i det siste og det er urettferdig når vi betaler en byggherre for å gjøre den jobben!!!!!

Ellers er det mye jobbing på oss begge for å få betalt herligheten. hehe. Meeen vi ser fram til en herlig jul. Min kjære skal nemlig ha pappa permisjon fra 24 november til 5 januar ;) jippi. Herlig å utsette slik å ha en snill arbeidsgiver som godtar permisjon i jula. Den ellers så herlige sønnen min har ikke hatt en god dag i dag, å har ikke planer om å sove. Men jeg holder meg hard. Er det natta så er det natta!! Å jeg har fortsatt mye jeg skulle gjort her hjemme. Å DET SKAL JO LIKSOM FOREGÅ på kvelden når ungene sover!!!

Byggherren surrer å huset er ikke ferdig, da får vi ikke takstert og ikke ferdigattest å vi får da ikke omgjort byggelånet til huslån!! så nå bør det bli skjerpings her. Sender regningen på renter til byggherren! Ha en fin kveld alle bloggdamer;)

Nå må jeg redde min triste sønn... han har både fine og ikke fult så fine dager. Har dager der alt er slitsomt. Tror han sliter med hodepine noen dager, men vanskelig å vite. Hjerneblødningen i sommer har nok også satt spor som vi ikke ser. Venstresiden som var svakere har bedret seg betraktelig men balansen er ikke som den var. Han er en sterk gutt som trener seg selv med sin aktivitet men er også opp og ned dager der. Små fremskritt i saken mot helsetilsynet/sykehuset og pas.skadeerst. Sykehuset har nok en gang slått på stortromma å fortsetter å vise den dårlige siden vi opplevde i sommer!! jeg blir sjokkert. Har planer om å fortelle historien snart. Saken vil dryge og vi syns alt bør frem i lyset for å redde andre.

Klem fra en i kveld tankefull mamma!! Som elsker sine små barn over alt på jord selv om de gir meg grå hår iblant;) Ser frem til et viktig møte som skal foregå imorgen nå. Er litt i tvil om jeg vil legge ut dette bildet men vil gjerne dele det med dere. Her er vår vakre sønn dagen etter hjerneopersjon, han holdes i koma for å ikke belaste hjernen å fremtiden er veldig uviss da dette bildet ble tatt.

4 kommentarer:

Gamlå sa...

Heisann, og her ser jeg at dere har litt å stri med. Byggherrer er bare noe herk...vi sliter sånn med fremdriften på leiligheten vi bygger den skal liksom være klar for oss å male i uke 50. Syns jeg ser. De har ikke lagt betong på gulvet enda og ikke ett vindu er satt inn uff uff.

Så flink mann du har som har hugget så masse ved og også fått lag dem i sekker!!

Så trist med sønnen deres da, vet ikke helt hva som er skjedd, men det forteller du kanskje en annen gang.

Ønsker deg og dere alle en fin kveld.

klem fra Gamlå

Sunniva sa...

det må være utrolig tøft å vanskelig å oppleve slike ting med ens barn. spesielt når man må kjempe en kamp med et organ man skal ha tiltro til. håper rettferdigheten vil seire, og at sønnen deres får trent opp koordinasjonen slik at han slipper å merke noe til denne episoden i framtiden.

klem fra meg:)

Bine sa...

Kinavippen er råflott altså! Høres ut som dere har nok å stri med - stå på krava hvertfall! Rett skal være rett!
Synes dere er sterke som står på mot sykehuset. Den behandlingen dere fikk i sommer er umenneskelig! Litjgutten er en sterk liten tass, det var ikke småsaker det han gikk gjennom.. Stor klem fra vordende mams ;-)

Hjemmekoz sa...

Nå sitter jeg faktsik med tårer rennedne ned over kinnet her. Når jeg ser den lille nydelige sønnen din, som ligger der, nyoperert med masse "ledninger".
Så urettferdig verden er!
Et så lite uskyldig barn skulle ikke gått igjennom sånne ting! Ønsker han LYKKE TIL og God bedring!
Håper det går bra med han nå.
Titter innom igjen her snart for å se hvordan det går med han og huset deres ;)