mandag, desember 15, 2008

En stor adventskalender


I kommunen vi bor har vi en stor vakker advendstkalender i år. Denne store gamle bygningen som tidliger var Mølle har fått en skikkelig oppussing og er idag en kulturhage - På den siden av bygget som ligger inn mot sentrum/togstasjonen er det 24 vinduer. og her blir det tent en ny stjerne for hver dag.... koselig?? veldig fint. selv om bildet ble litt dårlig.



”Kulturhage for kreativitet, lønnsomhet og vekst”.

Tindved Kulturhage AS
Selskapet Tindved kulturhage AS, som eier og driver kulturhagen, ble stiftet 15. desember 2004. Selskapet eies av Verdal kommune, Coop Inn-Trøndelag BA, Sparebank 1 Midt-Norge, Gjensidige Forsikring og SIVA. Selskapet har gjennomført en total rehabilitering av Gamle Verdal Mølle til en kostnad av i overkant av 36 millioner kroner. Nå står bygget fram som et kreativt kraftsenter for kulturbasert og kreativ næring, kulturproduksjon, kulturtjenesten i Verdal Kommune og skuespillerutdanning for Høgskolen i Nord-Trøndelag.


Lite stemingsbildet fra spisebordet vårt.


Ha en fin dag alle sammen. Klem fra Cathrine

5 kommentarer:

marita sa...

Hei det ligger en Award til deg inne på bloggen min.
Ha en fortsatt fin mandag.

Sol sa...

Jepp, det stemmer det, bloggen het Lailas lille rike tidligere, og jeg var ganske bloggelei en periode, og stenkte bloggen. Men nå er jeg klar til ny dyst.
Har fulgt deg på NM også.

Mitt Empire sa...

Det var jeg som skrev forrige kommentar, men det var visst datteren min som var innlogget her.

Black Feathers sa...

Flott stemnings bilde fra spisebordet. Lekker lysekrone. Ha en fin kveld ;)

Det hvite hjerte sa...

Så skjønt! En julestjerne som blir tent for hver dag i desember, det er jammen stemningsfyllt! Herlig og stor takk til den personen som står bak ideen der!
Mye fint i Bloggen din!
Ha en fin fin kveld! Klem