lørdag, desember 27, 2008

glade jul, hellige jul



Julebilde av mine søte små fra "jul igjen" på stiklestad.

Midt i disse travle juletider er det på tide å oppdatere litt å skrive noe vettugt. Føler jeg har vært dårlig til å ordlegge med på bloggen. Mange flinke her inne som legger ut i det vide og brede og som er full av ord og inspirasjon. Ofte er jeg litt små stressa å oppdaterer med noen fine stemingsbilder. Å sånn blir det!!! :)

Vi har hatt en veldig fin jul så langt. Morgenen på julaften var vi på skikkelig julefrokost hos min Gu`far m/familie, koselig, så var vi en tur på kirkegården etterpå med fakler og engler til min bror, farmor, oldmor og annen nær familie. Julaften var vi 9 stk til bords hjemme hos oss å alle var her til litt før midtnatt. jeg,mannen, mamma og hennes kjæreste, min mormor og morfar samt min onkel. En lang og trivelig aften. 3 nisser stakk innom å gikk rundt huset og banket på vinduene. Ungene ble faktisk ikke redd.... sto i vinudet og pekte og var så tøff;) etter en stund kom en av Nissene inn med gaver. Begge var da litt mer skeptisk men ikke noe hysteri.

1.juledag var vi først ute å gikk en tur vi 4 på glatta, så dro på den årlige sammenkomsten hos min Oldemor, Ungenes tippoldmor. Der har det vært i selskap hver 1. juledag i over 40 år!! det kan man kalle tradisjon. ble en lang dag der - middag, dessert, kaffe/kaker samt kveldsmat for de som blir sittende utover kvelden. Jeg har vært der til sammen 22 ganger:) (1 år var vi desverre ikke der, da vi feiret jul hjemme på Hitra, da vi bodde der)

Bilde av ungene sammen med tippoldemor i sommer på Emilie`s 3 årsdag.


2.juledag fikk vi koselig besøk av en av mannens søstre, hennes to søte små, samt mannens biologiske far og hans kone. Hadde en lang fin dag sammen og ungene storkosa seg. før de reiste hjem var vi ute å kjøpte oss god mat.

Idag 3 juledag har mannen + min pappa jobbet litt med garasjen. Jeg og ungene dro en liten tur på kjøpesenteret så fikk vi koselig besøk av noen nabboer og deres søte små. Nå er ungene i seng og vi sitter bare å sløver å koser oss.

Jeg som elsker interiør og shopping har fått et arti oppdrag. Min onkel har restaurert en gammel trønderlån og jeg har rådført han litt om fargevalg o.l. i det siste. Nå har jeg fått i oppdrag å finne gardiner til alle de vinduene han har. Har funnet ut litt hva jeg har planer om... Men må ta en runde på nyåret å se litt rundt hva jeg finner. Han har nye møbler og liker litt store solide ting. Trønderlåna er malt i en helt mørk mørk farge og har et lite stabbur og en stor låve ved siden av. Alle tak i huset er panel i fiskemønster, masse fint perlepanle og mye fint listverk. Kan ta bilder når jeg skal dit så får dere se. Arti å vise annet enn bare hos seg selv.

Ellers ser jeg frem til det nye året å har noe spennende på gang i jobb fronten. Noe vi virkelig brenner for å som vi har vært litt inne på tidligere. kan ikke si så mye men ser virkelig på dette som en spennende utfordring.

Nå maser mannen om at han vil ha PC`n. hans egen bærbar har tatt ferie å da må det gå utover meg!!??! sånn er det. Ha en fortsatt nydelig juletid alle sammen. Jeg har masse julebilder fra Hvalstad hjemmet som skal få komme ut i dagen så snart jeg får lagt de inn på Pcn. Usb kabelen vil fortsatt ikke koble seg til datan så jeg må gjøre det hjemme hos mamma:%. Juleklem fra oss i Hvalstad hjemmet.

ellers går jeg å drømmer (DRØMMER JA, for pengekassen er lukket og låst for en god stund) men iallfall.... skal etterhvert ha en sofa i denne kroken ved ovnen. Er jo så koselig der.



jeg er temmelig ubesluttsom og liker det meste. Mannen er ikke helt enig i alt men.... ;) skulle gjerne hatt en gammel vakker sofa der.

5 kommentarer:

Flower Power sa...

Takk for så hyggelig julehilsen hos meg:)
Høres ut til at du har hatt en fin jul så langt, så kos deg masse videre også:)) Høres spennende ut på jobbfronten da....jeg ønsker deg lykke til.

Anette sa...

Flotte tradisjoner, og jeg må si det imponerer å ha en tippoldemor!

Ønsker dere en fortsatt fin romjul :-)

Villa Luftslottet sa...

Så artig bilde av tippoldemor med barna - koselig!! :) Sleng inn en sofa du, han ser det sikkert nå det er i boks;) Her i huset nytter det ikke å vente på gubben...det har jeg prøvd..hehe;)
Ha en fortsatt fin romjul:)

Kine sa...

Hei:)
Så gøy å se at dere har kommet vel i hus,og FOR et flott hus det ble!!Har fulgt deg litt på NM;)
Kjempelekkert!!!!!
God romjul!

Lisa sa...

Hei
Så flott blogg du har, har tittet litt rundt og det ga mersmak til å lese mer:)
Fikk veldig vondt av sønnen din og håper alt er bra nå. Du har hvertfall to nydelige barn:)

Ønsker dere et riktig godt nytt år.

Klem Lisa