mandag, januar 05, 2009

snøstorm!! og litt inspirasjon...



Dette bildet ble tatt i januar i fjor. Å like etterpå reiste lillebror seg på en egenhånd ved siden av sofaen. er han ikke tøff der han sitter oppå en ekte svartbjørn fra Canada!! så værsågod her kommer litt inspirasjon. sjelden jeg har slike innlegg men slik blir det ikveld:)

bildet under her er et bilde som har fulgt meg lenge. ELSKER det soverommet. tenk å sove der da?? love it!!

















en slik benk ønsker jeg meg til gangen.



synes denne stua er så vakker jeg.













Helt til slutt må jeg vise dere denne... den er litt overkill men samtidig utrolig tøff da... ;)


Jeg har en stil som inneholder mange elementer. Huset mitt har sin stil som nok er toppen av kaka. Liker det litt herskapelige med litt romantiske vibber. Men samtidig er jeg utrolig glad i det gamle... og da snakker vi 1800 - 1900 tallet.. har mange slike elementer å elsker å blande disse stilene. Pianoet vårt er et av de store gamle tignene som står ikke langt unna et stort hvitt Ikea spisebord - Anno 2008. Salongbordet vårt er også fra starten på 1900 tallet og har mye sjel i seg og passer utrolig godt sammen med min lyse skinn sofa fra 2007. (synes jeg personlig da). inne på jenterommet har vi en gammel seng som vi ikke vet helt hvor gammel er. men rundt 100 år kansje, på guterommet står storesøss sin gamle utrekkseng som han skal få ta over etterhvert. En gammel vakker seng med sin historie... Jeg synes det er spennende å tenke på hva alle disse tingene har òpplevd` å alle de epoker og ulike hjem de har bodd i. En synsk dame jeg kjenner sa at det følger en gammel dame med pianoet men hun er fredfull og vil oss bare godt. har mye mer å men det sparer vi til et annet innlegg:)

Ha en fortsatt fin uke folkens, her har det blitt mildere men da kommer det også snø/sludd... og masse vind, koselig når man sitter inne å koser seg!

10 kommentarer:

Villa Luftslottet sa...

Nydelige inspirasjonsbilder!!!
Likte spesielt badet jeg...hihi, sikkert fordi vårt ikke er så stort....kunne tenkt meg et stooort bad med ekslusiv innredning og alskens dyre kremer;)
Her også er været i endring, det båser og piper i husveggen...brrrr
Piano-historien din vil jeg gjerne høre mer om...nyskjerrig ble jeg:) Syns sånt er litt spennende:)
For et atrolig artig bilde av en tøff liten gutt da:) Så herlig:)

Mia sa...

Så tøfft det var med ekte svartbjørn skinn, gitt! Og tøff var han lille karen også! Nydelige inspirasjonsbilder du viser her, alltid koselig med slike vakre "drømme seg bort" bilder. Godt Nytt År!

Mari sa...

Kjempefine bilder du!
Gamle barnesenger er noe av det vakreste som finnes av gamle møbler synes jeg. Har flere som står og venter på våre små snusk :)

Ha en kjempefin tirsdagskveld!

Ramme alvor sa...

Det var bilder til inspirasjon. Mykje flott der og eit blinkskot på toppen der :)

Ynskjer deg ein strålande kveld!
Britt

Frøken (male)STRØKEN sa...

Masse flott inspirasjon :)
skulle gjerne hatt ett av de soverommene der :)

Klem herifra!

Gamlå sa...

Takker for nydelige inspirasjon bilder. Skal si lillegutt var tøff på bjørneskinnet.

Tina sa...

Så masse fine bilder, her var nok av inspirasjon ja! Ja det er herlig med gamle møbler med sjel som går i arv og som en finner rundt omkring. Blir mer spesielle disse tingene. Ser gjerne bilder av møblene du skriverom hihi! Ha en fin fin dag i vinden! Titter innom igjen jeg vettu, klæm Tina

marita sa...

Å her var det mye fint , akkurat sånn som jeg liker , mannen min mener jeg hadde trivdes godt på slottet.
Spennende piano du har skjønner jeg.

Bine sa...

Aha, gammel dame altså, spennende! ;-)
Sukk.. my fine inspirasjons-bilda.. enn om man kunna fått alt man ønska sæ da..! (D hadd vel itj vært så bra d heller, hehe).
Glede mæ t vi får oss hus, har et stk gammelt piano og et stk gammelt skrivepult. Også har pappa nå gamle ski (sånne gamle gamle treski) og sånne trau(eller ka d heite?). Søstra mi har jo stukki av me så my av derre gamle møblan pappa har, men æ har prøvd å "tikk" på nånn æ å, hehe.

Daisys home sa...

Fint bilde av gutten på bjørneskinnet!og skjønne bilder du viser.her kan en drømme seg bort ja!ha ei fin helg,klem