torsdag, februar 05, 2009

De viktige detaljene... og sokke-skammen

For oss var små detaljer veldig viktig da vi skulle planlegge dette huset. Hjørneklosser og dørklosser er en vakker detalj vi setter pris på. Ellers har vi ingen dørstokker i Hvalstad huset. Når man først bygger et hus med alt på et plan (loftet har vi jo men vi har alt vi trenger og alle soverom på et plan) så synes jeg man kan fjerne dørstokker også. Da blir huset funksjonabelt uansett hva som skulle skje i fremtiden. Litt etter byggestart fikk vi jo som dere vet erfare hvor skjørt livet er.. og hadde det gått den veien som det så ut til, hadde vi sluppet å bekymre oss for huset iallfall. Og det skal vi slippe uansett. Men til tross for funksjonalitet er jo detaljer som sagt VIKTIG! På kjøkkenet har vi valgt en ekstra bred induksjons topp 80cm. Og GJETT om jeg er glad for at vi valgte akkurat den. Kokken er så fornøyd:) den er så bred og det er så god plass mellom platene. Ellers er jeg jo særdeles fornøyd med den vakre ventilator hetta som Hvalstad-mannen har bygd med litt idee myldring sammen med meg:) liker godt å ha noe slikt som ikke alle har.

Eik "veggen" dere ser på bildet er dekk plate på kjøkkenet. Vi har heltre eik-benkeplate ned til golvet på alle sider som ikke er inn mot vegg.



Dimmere på nesten alle taklamper er et must for oss. Beste jeg gjør på kvelden er å dimme lysene heeelt ned å tenne masse lys... love it!!!



dørklosser, vakkert listverk og dobbeldør med glasset helt ned. Et must i alle Hvalstad hus:)



Slike lister er våre "dørstokker" og prismelampen på badet speiler seg så fint i granittflisene.



Induskjonstoppen min og de vakre flisene som er noe av det jeg er mest fornøyd med på kjøkkenet.



Kan jeg leve med sokke skammen??!!???



kremt..... dette er sokkelageret mitt. Når jeg vasker masse klær og sokkene blandes litt, havner de som regel på vent i denne trådkurven.. og dit kommer det jammen mange slektninger. Idag måtte jeg til slutt forbarme meg over den;) hehe. Egentlig er det Hvalstad-mannen sin jobb... Ja!!! Din jobb ja.... Men jeg tar det ikke så tungt, å nå har vi jo maaaaange maaaange par med sokker plutselig.. hi hi. Men jammen er ikke kurven ganske full nå også... hvor er alle de andre da???!!?? Å ja jeg kan fint leve med sokke skammen;) håper flere av dere har noe de skammer seg over i skuffer og skap;)

12 kommentarer:

Hvit Stil sa...

Hei Cathrine

Du har så fint hus, jeg blir inspirert. Kan jeg spørre hvilke fliser du har på kjøkkenet. De skinner virkelig fint!

Klem fra Christine

Jorid ღ sa...

Heihei!
Dåkk har det så utruli fint. Må nesten kom å sjå en dag :-))

Ha ei god natt !
Kleem

MarnyAlice sa...

hei :) skulle jammen tru det var min sokke-kurv du har tatt bilde av.... :)
Klem Marny :)

MarnyAlice sa...

takk for det :)
bildet er kjøpt på Ting. finnes i ulike str og motiv. diggar dei! min kjære likar desse bilda og so var nok derfor han kjøpte det :)

Tonje sa...

Huset ditt er utrolig flott!! Nyyyyydelig!

Skjønner godt at du er stolt av lillebror ja:)


Klem Tonje

svein`s kone sa...

Forstår du er stolt av lillebror:) Flott hus dere har altså. Og det med sokkene er meg en gåte her i huset ja. Her en eske med enkle sokker, blirøm a æ? Får gjøre som Wesenlund, kjøpe en farge på sokkene til alle:) Håper gutten din er bedre stakkar..

Venke sa...

Hei:)
Ja du det der med sokkene er et kjent problem! Jeg trodde det var bare meg, for her pleier svigermor å forbarme seg over sokkekurven når hun kommer på besøk og hun sukker og sier at hun ikke skjønner hvordan vi får til dette...;) Og Patrik har forlengst foreslått at jeg kjøper svarte sokker UTEN Mikke eller Hello Kitty eller roser:)Skjønner godt at du er fornøyd med kokeplaten der ja! Hvilket merke ble det? Hele huset er jo så utrolig fint! God helg til dere! Klem Venke

Britt Eva sa...

Hei. På den veggen din hadde det vært fint med dimmere/ plate med litt farge på. Elko har masse fine nye detaljer - se på elko.no for inspirasjon. Ha en fin helg.
PS. vi har alltid en kurv med enslige sokker i - lurer på om vaskemaskinen spiser sokker : ))

Jorid ღ sa...

Heisann!
Gå innpå http://www.thecutestblogontheblock.com/index.php å trykk på backgrounds. Finn dæ en som du syns e fin, så følge du bare oppskrifta ! men du må da ha minimia malen på bloggen, en smale av den du har nu! Så ska det vær okey :-) Si ifra om du lure på nå da !

Kanskje vi kjæm en tur, men vi får sjå. Har fagprøvestart på mandan, å beøk både i kveld og i morra, så må få lest litt å! Men vi får sjå ! Hils bursdagbarnet da !

Jorid ღ sa...

Her står det om koss du lage signatur !

Jorid ღ sa...

http://bloggingforbread.blogspot.com/2008/02/add-signature-to-your-blogger-post.html

Hjem og Sånt sa...

Hei.

Så sannelig at du har en egen blogg av Hvalstadhuset deres (inne på Hus og Hjem på NM). Dere har sannelig fått det LEKKERT altså. Vil du også legge ut bilder av annen etasjen deres også etter hvert eller?

Vi skal bygge snart (må få tomt i boks først da), og har planer/ønsker om å ta utgangspunktet i Hvalstadhuset. Synes det er det flotteste huset med alt på en flate!!! SÅ denne bloggen må jeg bare følge med på altså;).

Ha en flott bursdagshelg, og gratulerer med mannen.

Rubella fra NM