mandag, februar 16, 2009

Snørr, lekre bokser og pengehus



Denne boka leste jeg på sengekanten til snuppa idag. Jeg måtte le litt og den var utrolig innholdsrik. Det er en bok som selvfølgelig er laget for litt større barn. Men hva gjør vel det... min nysgjerrige lille jente elsker sånt. Snørr, blodomløp, hjerte, lunger osv. Spennende:) anbefales.










Kjøpte noen lekre bokser idag også. Til kattemat, førstehjelp, samt en boks til vaskemiddel.





Dette vakre lille huset er et sparehus... Idag var det fult så vi dro i banken med det. Emilie forsto ikke helt hvorfor vi skulle dit med pengene fordi hun ville heller ha dem i huset. Men det ble likevel litt spennende da vi fikk pengene opp i tellemaskinen og hun holdt lappen med summen godt, da vi gikk ut:)



Huset er veldig populært og de små fingrene rører ved alle detaljene når vi tar det frem og setter det på borde. Den lille vaskebøtta som står utenfor, utelampa som lyser når man putter på penger, den lille hunden som ligger å sover rundt hjørnet, det lille dørhåndtaket... De elsker detaljene og jeg syns også det er et vakkert lite hus. Skulle ønkse jeg fant et til som ikke er rosa... til lillebror.. Før vi dro i banken veide vi huset.. fult av penger veide det 4,5 kilo.. veska mi ble tung;)



Når man legger på penger spiller det også vakre spilledåse sanger... <3



en god kveld ønskes dere alle av

8 kommentarer:

Linda sa...

Deilig med litt shopping!
Fine bokser.
Den boka kjøpte jeg å ga bort til en liten gutt i julegave.
Fin bok til nyskjerrige unger ;O)

Linea sa...

Det pengehuset var kjempe nydelig! hvor har du fått tak i det?? :)

Sigrid sa...

God morgen!

Jeg lurte på akkurat det samme som Linea over her. Hvor har du kjøpt det flotte huset?

MajorogMeg sa...

Morsomt å lese for unger. Husker når jenta mi var lita..hun hadde en yndlingsbok som jeg leste ofte. Todd & Copper. Problemet mitt var at boka var så trist, så jeg grein hver gang jeg leste den. hehe..

irina /Alex sa...

Koss går det i blink huset ;)

Nydelige bilder :)
Her har jeg blitt syk, host og hark.
Klem

Gamlå sa...

Heisann

Gamlå har våknet opp fra bloggtørke og da måtte hu bare innom en tur til deg for å se på hva du har bedrevet med i det siste, og her var det masse spennende lesing og bilder!!

Spennede bok dere har da!! Boksene du har kjøpt likte jeg også. Håper banken ble glad for pengene de kan låne i denne finans tiden :).

klem fra Gamlå

Bine sa...

Åh, de boksene er det flere som sikler på du! :-D Synd vi ikke har katt, hehe. Men vaskemiddel og rengjøringsutstyr har vi, og førstehjelpsskrin er heller ikke dumt! :-D

Malla sa...

Det sparehuset var fryktelig fint! Det syntes til og med lillebror på snart fire år. Han satt på fanget mitt å tittet litt inn til "deg og dine" tidligere i dag. Vi skulle egentlig se på ambulansene til minsten din. Men han likte sparehuset godt selv om det hadde "jentefarge".

Kanskje vi skal møtes en dag å se om ungene trives i lag?

Ligger en utfordring inne hos meg å venter på deg hvis du har lyst til å ta den.

Pst! Måtte du til Stjørdal for å kjøpe boksene, eller er det et annet Kremmerhus i nærheten av hvor du bor?