torsdag, mars 19, 2009

Dagen i går ble ikke så gledesfylt som vi håpet!

Det har vært litt av et døgn!!!
Jeg la jo ut et ganske gledelig innlegg i går.
Etter vi hadde lest gjennom brevet sa jeg til Geir at vi skal ikke på sykehuset Levanger igjen. De har brukt opp all den tilliten vi måtte ha den vonde sommerdagen
20 juni 2008!!
Jeg sa iallfall at dit skal vi ikke igjen. Da svarte Geir at det vet vi aldri da!!
Litt utpå dagen dro jeg og snuppa for å handle romkake og gave til lillebror. For å feire den store dagen... å vinne mot sykehuset og få lese det SVART PÅ HVITT, at store lovbrudd ble utført den dagen, var noe som gjorde godt i mamma og pappa hjertet! Samtidig som brevet rippet opp i alt det vonde som skjedde gjorde det godt.
ca kl 19 kom jeg og snuppa fra butikken, med koselig pakke som inneholdt leker fra drømmehagen og en deilig romkake. samt nye regnklær til begge knottene.
Og det trengs i disse dager.

Jeg gikk inn døra og satte fra meg posene.. akkurat da jeg setter fra meg skoene roper Geir at jeg må ringe 113. Det er noe galt med Linus. Han har store kramper og puster ikke. Ble helt blå å fikk ikke kontakt med han. Fråtset ut av munnen hans og vi ble virkelig redd. Med hans historie med alvorlig hjerneblødning, samt at CT viste gamle blødninger i hodet fikk vi en skikkelig vond følelse. Denne gangen fungerte systemet så til de grader. 3 ambulanser samt helikopter var på vei til vår lille gutt. En ambulanse var ganske i nærheten etter en annen tur, så de var raskt på plass å Geir og Linus dro avgårde. Emilie var kjempe redd og det ble litt hektisk. Dro med meg kameraet?!(ja det må være med, jeg liker å dokumentere etter forrige episode) og satte Emilie i bilen og hastet oss etter ambulansen. Nok en vond tur:( uff.

Heldigvis hadde han kommet seg litt på vei innover.
Og var allerede på barneavdelingen da jeg kom frem. Krampene har mest sannsynlig kommet av feber men det kan verken bekreftes eller avkreftes. Slike kramper er jo noe Geir er berørt av veldig ofte i jobben men vi synes begge at disse krampene var så annerledes. Uansett var det ikke noe hyggelig opplevelse. Han var jo så pigg tidligere på dagen. Han er absolutt ikke noe i form. Dobbelsidig ørebetennelse, sprengte tromhinner og luftveisinfeksjon har han også:( Jeg ble på sykehuset sammen med han natt til i dag men verken jeg eller han får til å slappe av der. Så vi dro hjem idag, men vi er fortsatt innskrevet så vi er fri til å komme tilbake når vi vil om det skulle være noe. Føler jeg har god kontroll på han selv nå. Fått med antibiotikaog stesolid og forer han med flytende Ibux og stikkpiller. vanskelig å holde feberen nede. Sover godt i sin egen seng som er flyttet inn til oss nå!!

Uff. dagen igår som skulle ble en gledens dag måtte tilbringes hos de som nesten tok livet av han. Jeg må si at det sitter langt inn. Har et positivt inntrykk denne gangen når jeg drar der i fra, men det ligger nok til grunn at jeg velger å dra hjem istede!!

tidligere på dagen igår var vi ute å lekte i snøen... tøffe gutten min

18 kommentarer:

Nina Therese sa...

off :( Håpe det går bra me aill 4 ætter dein traumatiske episodn.
Klæm

Mari sa...

huff...så skremmende! håper alt går bra nå, tenker på dere!

Evami sa...

Stakkar,stakkars lille Linus:( Og så redde der må ha vært.. Men så godt at han er bedre og han virker til å være en sterk liten fyr,som kjemper med hele seg:)

Riktig riktig god bedring til tøffeste gutten! Og håper at mamma´n og pappa´n har fått senka skuldrene litt. Og at storesøster ikke er alt for preget av situasjonen.

Stor varm klem til deg og dine Cathrine fra meg:)

Jorid ღ Noe på hjertet sa...

Hei Cathrine!
Huff derre va itj nå arti å les nei. Sitt me frysninga nu!
Men det e godt å hør at dåkk e heim igjen å at det går likar!
Æ håpe dåkk kjæm dåkk igjennom herre, å at det itj bli nån fleir sånn episoda med lille Linussjarmis'n!

Tenke på dåkk!
Klem Jorid

Anemone sa...

Trøstes min å mæ lille mor :-)

Varm klem sendes herfra i kveld også, g VIT at jeg krysser fingre for dere alle fire denne kvelden. Håper ting roer seg raskt slik at dere igjen kan leke videre i snøen.

MajorogMeg sa...

Huff og huff...svelg og huff igjen. Stakkars lille tapre Linus. Hva skal livet ha å by på? Stå på..lille venn.
Stakkars søster også som blir preget av dette. Dere har tøffe tak som jeg ikke unner noen. Nå får vi håpe at ting går rett vei..
Vel, med barn i huset har man jo en utfordring men i hvilken skala? Ikke i denne iallefall.
Ønsker dere god bedring i heimen og at det går en vei..oppover! Føler virkelig med dere, dette er ikke godt!
Varm klem herfra til dere alle sammen!!

Monica sa...

tenker masse på dere vennen... håper lille linus gutten og dere skal få slippe å oppleve slik ting igjen.
stakkars lille emilie da...ikke greit å se lillebror sånn:(
tenker masse på dere...

marita sa...

Huff hva der har vert igjennom , håper det snart tar slutt , ikke minst for lille Linus.

Borte Bra - Hjemme Best sa...

Så godt å høre at det gikk bra! Skjønner veldig godt at dere ble fryktelig redd. Historien tok helt pusten fra meg! Skal si dere har vært igjennom en del og kjempebra at dere har stått sånn på!

Masse god bedring til lillegutt!

:)Anette

Hvit Stil sa...

Herregud for en opplevelse. Håper alt er bra nå og stor klem til deg

Christine

svein`s kone sa...

Off, for en fæl opplevelse. Stakker liten gullgutt. God bedring ønskes til han fra meg:)

Venke sa...

HUFF! Dåkk får no gå igjennom litt av hvert! Syns du bør krev å få en årntlig utredning for å finn ut ka det der va da... Geir veit vel ka feberkrampa e - å om han ikke syns det virka sånn, burde dåkk få vit ka det egentlig va... Men feberkrampa i sæ sjøl e jo skremmende nok! Sara fikk det ei natt da a va ett år og æ har aldri vært så redd i hele mitt liv - men så fikk vi besøk av Geir m flere - så gikk alt så mye bedre...;) Håpe dåkk får slappa av i helga og at det går bra med Linusen. Stor klæm fra oss.

Sissy's Hus sa...

Off da... Håper nydelige gutten din kommer seg fort!
Synes du er så sterk, virkelig en inspirasjon. Jeg tror ikke jeg hadde klart å være så samlet i en sånn situasjon.

Tenker på dere!
Klem fra
Christina

Tonje sa...

Å kjære vene:(
Stakkars lille Linusen..
Synes dere er så sterke som står oppreist etter alt dette.

Fikk skikkelig klump i halsen her nå! Nydelige gutten deres.

Masse masse god bedring til lillegutten, og en god klem til mamma.

Tonje

Malla sa...

Får mest lyst til å rope NEI! At det her ikke går ann... men det gjør det jo dessverre.

Synes du og din kjære er utrolig sterke. Lille Linus e heldig som har fått dere to til foreldre.

Varme tanker går til dere alle fire og god bedring til lille vennen som må være verdens tøffeste lille krabat.

Stor klem, Guri

MarnyAlice sa...

uffameg :o( so grusomt for dåke å oppleve. håpe alt går bra no! Linus er ein skjønn liten gut :o)
Klem!!!

Linea sa...

Håper det går bra med dere alle etter gårsdagens episode.

Masse god bedring til lille sterke Linus.

Linda sa...

Uff. Det hørtes ut som feberkrampeanfall som min lillebror hadde. En liten ulykkesfugl lille Linus, men tapper! :-) Og heldig som har en mamma og pappa som vet hva han er verdt. Håper dere har fått deres kvote med uhell nå..