mandag, mars 02, 2009

Engler i snøen



Tenk å være så heldig som vi.... å ha en så vakker og flott jente!!!

Det å ha to vakre barn i livet er det beste som overhode kunne ha skjedd.

De beriker livet på en måte som kun foreldre kan beskrive...

eller det kan ikke beskrives! Det må oppleves. FØLES!!!





Alle de små øyeblikkene som blir til minner vi gjemmer dypt inni oss.

Noe forteller vi stolt til alle vi møter rundt oss. Om hvor flinke flotte barn vi har.

og det gjelder jo generelt for alle sammen! Ofte idag ser jeg mange og tar ofte oss selv i å legge fokus på det negative... hvor slitsomt alt er, hvor umulig ungene er...

+++

jeg prøver så godt jeg kan å la denne siden av det å være foreldre forsvinne så fort det er over!

Det negative er noe vi IKKE bør tillate oss selv å sette fokus på. Å da snakker jeg om bagateller... andre alvorlig ting som noen sliter med

har jeg full forståelse for at kan være SLITSOMT!!

Men vi skal være ufattelig glad for hver dag vi kan våkne og stå opp sammen med de vakre barna våre. Vær glad for hvert lyspunkt.. som jeg har sagt før...

trassige, sinte og håpløse barn er tross alt LEVENDE barn!!





Min lille snuppe med flotte store englevinger

kjøpt på kremmerhuset :)

har den litt mindre versjonen hengende over

sengen hennes som dere har sett tidligere.





Kjære Oline i rutete kjole er en følgesvenn som Snuppa mi

har vært nært knyttet til ganske lenge. De siste mnd har de hatt en liten pause,

så Oline har kost seg sammen med alle de andre lekene..

nå har hun plutselig kommet fram i lyset og de fortsetter vennskapet!



Her mangler bare fiolinen??? :)

"Barn utsråler en utrolig livsglede...

som alle voksne har mye å lære av!! ofte tåler vi ikke

mye motgang før verden føles som den går under.

så fort verden min føles litt urettferdig og tung kan jeg bare se på min sønn,

se på det pågangsmotet han viser oss daglig. Til tross for alt det alvorlige han har vært

gjennom. Vi har den beste Linus`n i hele verden!!"

Nå er jeg på nattvakt etter en skikkelig jobbehelg.

Imorgen skal mannen på jobb så da skal jeg og ungene kose oss hjemme alene.

Få gjort litt husarbeid og freshe opp litt hjemme ;)

God klem i natten fra

15 kommentarer:

Kristin sa...

Hei Cathrine! Kjempe fint det du har skrevet. Er så utrolig enig med deg.

Fru Fjeldhammer sa...

Så søt engel du har!
Ble litt blidere av å lese innlegget ditt jeg, så sant så sant...

Kofforten min skal bare males hvit..ingen bombe herfra! *S*

Nå skal jeg løpe løpe på jobb..

Jeanette sa...

Helt utrolig vakre barn dere har!!! :D

Venke sa...

Så fine bilder av engelen din! :) Og flotte ord som man bør påminnes titt og ofte. Ha en fin uke! :) Klem

Jorid ღ sa...

Aaah, æ glede mæ te det bli vårres tur :-)

Ha en fin dag Cathrine :-)

Evami sa...

Så vakre ord til ettertanke! Ungene beriker livet vårt:) Nydelige bilder av engelen din,skjønner at hun sjarmerer i øst og vest ja:)

Og det ser ut som dere hadde en toppers dag i snøen,vi også liker slike dager hvor man kan være ute og leke ogkose seg sammen:) Verdifullt:) Ha en fin mandag:) Klem Eva

pippilotta sa...

Helt sant,nydelige englebarn du har:):)

Linea sa...

Hei.

For et nydelig innlegg:)
Det traff meg midt i hjerte..

To nydelige barn dere har.

Ha en flott mandag:)

Bine sa...

Nydelige ord og nydelige små! Du ha å rett, og enn om fler i verden kunna fokusert mer på d flotte fine positive!
Min lille engel ligg og søv i vogna si no han, gullet mitt! Ha en finfin mandag!

MajorogMeg sa...

Et utrolig flott innlegg. Å det du skriver er så sant!!!!!!
Levende barn har trass, sinne og er også små solstråler.
Flotte ord!!!
Klem fra Major&Mossan

Ida sa...

Så utrolig flotte ord !
Det er viktig å sette pris på de gode tingene i livet - det kan plutselig endre seg! Dessuten vet man ofte ikke hvor godt man har det - før man ikke har det lengre !

Nydelige barn du har! Supersøt engel :-) Klemmer i massevis til deg :)

Jorid ღ sa...

Hei!
Nån tips ang. maling med benga ?

Linn's lykke sa...

Hei Linusmamman... :-)
..og mamman til en skjønn jente også..

Mulig jeg roter litt nå, og allerede har takket for hyggelig hilsen etter tvillingene ble født...har mistet litt grepet, men: takk for koselig hilsen!
Du vet vel hvordan det er, alt man tenker på å gjøre, har man gjort det..eller når skal man få tid? jeg bare surrer jeg..Og nå kommer jeg til poenget (omsider): Så nydelig et hus du har, og så flott en familie... Vi tenker likt du og jeg hva angår barn og lykken i livet. Jeg har lest i bloggen din titt og ofte, og jeg forstår at dere har opplevd foreldres største skrekk, at et barn blir alvorlig syk..helt forferdelig. Er så glad for at Linusen din ble helt frisk :-)
Legger deg til i blogglista mi jeg!
Ha en fin dag :-)

Linda sa...

Du har så rett...så rett..!
Vi er ofte snar med å klage over hvor slitsomt det er med små barn.
Men hvis en skal klare å nyte tiden så må en fokusere på det positive!
Godt skrevet!
Jeg har lest om sønnen din tidligere. Det må ha vært utrolig tøft!
Men heldigvis går det ofte bra også!
Ting får kanskje et annet perspektiv etter en slik opplevelse.
Nydelig englejenta di!

Ha en fin uke!

Klem fra Linda

irina /Alex sa...

Så vakkert !!
Du fikk meg jammen til å tenke. Tusen takk min venn !!

Tenkte pøå deg i går. Bollen din ...og så var jeg på levanger.
Er der hver tirsdag. er det langt unna deg ?
kunne ha kommet med salatbollen vet du ??
Hvordan går det med hodet til mannen din :)

Stooor klem til deg og engelen som ligner på deg :)