fredag, mars 27, 2009

Litt nytt smånips..

Den vakre kommoden trenger enda noen strøk maling....

Har hentet hjem den flott kommoden min. Skal kjøpe noen fine beslag/knotter til den. se om jeg finner noen idag. Jeg har nettop kommet fra nattvakt.. sola skinner og himmelen er blå.. herlig!!

Ungene sover men skal straks vegge Emilie... hun går i barnehage 2 dager i uka og idag er en av dem. storkoser seg der så hun vil nok stå opp snart:) Ellers er begge ungene hjemme for vi er alltid en av oss hjemme. Det er noe som er viktig for meg og nyte denne småbarnstiden. Lite stress og ungene kan kose seg mye hjemme. Tidigere fikk jeg hele tiden spørsmål om - skal hun ikke i barnehagen?? Hun begynte i bhg sent i høst.. da hun va litt over 3år... Syns jeg har gjort et greit valg når det kommer til barnehage. Har forståelse og det gjør meg ingenting hva andre syns eller at andre velger å gjøre det annerledes. Men foreløpig syns jeg vi er heldig som kan velge så fritt. Vi er to i turnus og det gjør kansje at vi kan velge litt annerledes, samt at jeg kun jobber når mannen har fri. Likevel koser vi oss mye sammen... kan man klage?? neeei..:)


Liker å fornye litt på Pianoet en gang iblandt.. skal kjøpe noen fine planter til de flotte krukkene.




Harmony har en favoritt plass.... bak bildene på pianoet... der får hun være i fred for "terror barna" (harmony sine ord) hehe. Desverre er hun gjennomført snill.. så hun verken kløner eller går unna når minstemann river i hale og hode, eller når storesøss tvinger henne til å ligge i dukkevognen.. heldigvis har hun litt vett noen gangen iblandt å finner turen opp på Pianoet. uansett hvor mye som står der river hun aldri ned noen ting.. så flink at:)



15 kommentarer:

tinemor sa...

Sikkert litt godt å "gjemme" seg der oppe på pianoent ja.
Utrolig flott kommode du har da!!!!!
Me love ;-)
Ønsker deg riktig god helg
Klem

tonemor sa...

Den kommoden var nydelig!
Så kos med katten på pianoet. De vet å finne seg rare plasser. Vår katt holder for tiden på å går amokk fordi fluene har våknet til liv. Han hopper på veggen og oppe i vinduskarmen.Men sist gikk det ikke så bra. Da røk det ei blomsterpotte.
Go helg til deg:-)

Sissy's Hus sa...

Vi er heldige som har så snille puser! Hihi.. Og barn!!

Det blir gøy å se kommoden når den blir ferdig.

Ha en fin helg..
Klem fra
Christina

MajorogMeg sa...

Nydelig kommode og for ikke å glemme den nydelige pusen:) Hun var skjønn!

Nyt å ha ungene hjemme, dagen kommer når de må opp/ut tidlig om morgenen!!

Ha en god fredag:) Klem herfra..

Venke sa...

For en nydelig kommode!
Jeg vet at det står en lignende nede i huset etter besteforeldrene mine - så onkel om du leser dette; Det kan hende den bare forsvinner en dag - og når du ser den igjen, kjenner du den nok ikke igjen for da er den hvit! ;)

Linda sa...

Wow.. for en vakker kommode!
Jeg har veldig lyst på en lignende lit gangen vår...men har ikke funnet den enno.
Fin plass katta har funnet seg!
Flotte blomsterpotter du har kjøpt!
Lurer på om det er de jeg sto å kikket på forleden dag...

Ha en deilig vårhelg!

Klem fra Linda

Lima sa...

Ja, har man mulighet så synes jeg også man burde ha ungene hjemme. Men, synes også de har godt av å være litt i barnehagen.. Ihvertfall så hadde eldste datteren min veldig godt av å komme i barnehage, ho er VELDIG aktiv og i 500 HELE dagen.. Så det var deilig for oss begge 2. Nå går ho i barnehagen 3 dager i uken, som er det jeg regner med å jobbe, når permisjonen med yngste datteren våres er slutt.

Nydelig hjem dere har altså. Tapeten er jo bare RÅLEKKER! Både i lys og i mørk.
Er gøy å flytte litt rundt på stasjet ja :D Og så fint det blei! Nydelige krukker du har.

Venke sa...

Her æ ska svar kanskje...;) Nei villa ha slått ut nånn vegge ja... Men kjekt med livsløpsstandard. Og ja huset ditt e utfattelig vakkert! Hørt du snakka om at dæm hadd kjøpt nå bilda fra bloggen din ja - så håpe dæm skjønne dæm må skift ut dæm dæm har snart ja! God helg:)

Tonje sa...

Nyyyyydelig kommode!!:o))) *sukk og atter sukk*

Søte lille pus også da, hihii.

Ønsker deg en kjempeflott helg.

God kos Tonje

svein`s kone sa...

Du har mye lekkert du også:) Enig med deg at en må ta vare på disse småbarns tider:) Jag har vært hjemme lenge med ungene mine og tror det er en investering i fremtiden:) God helg med fint vær, her snør det:( :)

Fru Lunas Drømmefabrikk sa...

Vakker kommode :) En sånn vil jeg også ha...

Guttemamma sa...

Virkelig nydelige bilder fra deg!!! Det skapet ditt er helt fantastisk...
Ang. ditt valg om ha ha ungene mye hjemme, har du min fulle støtte:-). Våre har begynt i bhg når de har vært, 4, 2 og 2 og jeg jobber jo ikke full tid! Føler meg priviligert, men det er også et valg fler kan ta:-)
God helg, stor klem

Mari sa...

Heia! Kjempefin kattepus du har :) Vi har også en grå en :) Gleder meg til jeg kanskje får se bilder av skjenken din!

Jorid ღ Noe på hjertet sa...

Så fine ting du har tatt bilda av, å den kommoden var RÅLEKKER! En gammel en eller ?

Så fin pus'n e!

Ha ei flott helg!
Klem Jorid

Jorid ღ Noe på hjertet sa...

Sånn som æ sjer det står den på stua under speilet ?
Syns det sjer fint ut, men skjønne du ikke bli helt enig med dæ sjøl! ;-) Det kjæm sæ!