fredag, april 17, 2009

Gi litt f....

Prøv å nyt dagen, livet..... vær glad og fornøyd. Vær takknemlig for alt du har rundt deg. Vis at du er glad i dem du har kjær. Si det til dem.... ikke ta alt som en selvfølge.


Livet er til for å nytes...... Hvorfor er vi ellers plassert her på jorden?? Litt av målet her i livet.. må jeg nok innrømme er å skaffe seg familie, bosted og jobb. Men når vi da har skaffet det vi trenger, DA skal vi være fornøyd.



Nyt tiden du har med dine kjære. Vær takknemlig og glad hver dag du får stå opp av sengen. Vær glad du hele tatt klarer å stå opp selv, kle på deg, dusje og ha levende barn i huset!


Etter at Linus var syk ønkser jeg å være en person som girr litt F... i bagateller. Jeg tar ofte meg selv i å glemme det! Jeg vet jeg skal være EVIG takknemlig for alt jeg har. ungene mine... huset... jobben min som liker så godt... gode venner... herlig slekt og familie som virkelig bryr seg om hverandre! Jeg vil hele tiden minne meg selv på at jeg ikke må ta alt som en selvfølge.


Om 2 uker blir min lille prins 2 ÅR...

Tenk det.. at vi skal få oppleve den dagen.

20 juni i fjor kunne hele vår verden ha rast i grus... men vi fikk en ny sjanse. Lenge var han over på den andre siden og jeg tror han vokste på det... vi fikk tilbake en helt annen gutt. Jeg føler og velger å tro at han forandret seg mye som følge av dette. Persoligheten hans forandret seg og kroppen fysisk og psykisk på godt og vondt... har lest å hørt andre fortelle litt om voksne folk etter en alvorlig hjerneblødning... og ofte forandrer de væremåten. Noen blir mer ydmyk, mer pratsom, mer innesluttet, mer livlig... noen får desverre alvorlige hjerneskader, fysiske og psykiske plager. Gutten vår har vært heldig.... Men likevel er han bare 2år og vi vet ikke hva fremtiden bringer av utfordringer.


Likevel har vi en utrolig flott gutt! Han lever og er virkelig TILSTEDE!!

Ha en flott dag alle herlige bloggdamer... å nyt dagen.. nyt livet, ta vare på alt. Både positive og negative utfordringer vil kommer. Men vi vokser på det. Skjebnen bestemmer!


Jeg har vært på nattvakt... skal hoppe i dusjen, å vekke mine sovende barn. Storesøss skal i bhg.. er der 2 dager i uken og stortrives. Så skal jeg vaske litt her før jeg skal til legen. Så får vi besøk av Isak og Bine... det er jammen på tide;) alt for lenge siden vi har møttes...
Ikveld skal vi bare kos oss.... gjør det dere også!!!!!

BEKLAGER at jeg har vært så dårlig på tilbakemeldinger rundt om i bloggverden...
jeg skal SKJERPE MEG!!
bærbar pc`n min er så fantastisk treg for tiden.. må nok få noen til å se på den... Se om jeg tar en runde ikveld:)




17 kommentarer:

Linda sa...

Takk for et nydelig innlegg!
Takk for påminnelsen!
Noen ganger trenger en et spark bak!
Skjerp deg...nyt livet,tenk heller på alle som en har kjær og på alle som er glad i seg!
Ta ikke ting for gitt...men lev og nyt livet nå!
Tror sannelig jeg skal ta med meg dine ord...så får jeg kanskje en herlig tid foran meg!
Tusen takk!

Ha en super strålende vårhelg!
Nyt livet nå!

Mange klemmer fra Linda

Anette sa...

Veldig bra innlegg!!! Viktig påminelse, takk!!
Ha en flott helg,klem fra Anette

Evami sa...

FOr et tankevekkende og flott innlegg Cathrine!
Man glemmer hvor godt man har det,og sutrer over bagateller.Takk for at du setter ting i perspektiv,for dere har virkelig opplevd harde tak:)
SKal ta med meg ordene dine jeg,og prøve å leve mere i nuet:)
Kos deg med besøk:) Klem Eva

familiens Johnsens hverdag sa...

Du har helt rett. Det var ett flott innlegg nå på en flott fredag:D Tror jeg skal hente mine barn litt tidlig i dag og bare nyte at jeg har de:D Deilig med en som minner oss på hva livet egentlig innebærer. Vi må være mer takknemlige:D

Ha en strålende dag og helg!

Kine sa...

Ja ikke sant...vi henger oss altfor mye opp i ting som egentlig ikke betyr noe,i den store sammenhengen....JEg prøver å være takknemmelig,for det jeg har,at vi faktisk har det godt!Men noen ganger er det lett å glemme:(
Har lest litt om det dere opplevde med lillegutt,og takker høyere makter at det faktisk gikk bra med dere!Han har vært heldig!!!
Ha en fin helg;)*klæm*

MajorogMeg sa...

Et nydelig innlegg du ga oss!! en påminnelse..som de fleste av oss trenger!
Ha en flott fredag..kos deg:)
Klem

Bine sa...

Kloke ord! D e ikke alltid like lett å gi f... nei, kjenne t den. Ska prøv å skjerp mæ æ å ;-)
Takk for at vi fikk kom idag, d va veldig koselig! Arti å endelig sjå huse, hehe. Også gullungan din da, så herlig dem e! A Emilie hadd mang kloke ord t mæ ;-)

LillaLykke sa...

For et nydelig innlegg ja! God helg til dere og! :)

svein`s kone sa...

Flott innlegg:) Mange vise ord! Fint å lese sånt engang imellom, får deg til å tenke. God helg til heldige deg og alle dine:)

Bo med barn sa...

Viktige ting du skriver om her idag. Vi har også opplevd alvorlig sykdom i familien og det gjør noe med en... Men selv etter noe sånt er det lett å glemme det når hverdagen blir normal igjen. Derfor er det viktig å minne seg selv på dette.

Ønsker dere en flott helg:))

Oliver sa...

Kjempe fint innlegg:)
Må liksom få ei prøvels for at en egentli ska skjønn kor heldi vi faktisk e:) å sett pris på det live vi har fått...

Håpe dåkk får ei super hælg:)

irina /Alex sa...

Du har så rett vennen !!
Vet du, da Frederick hadde kreft tenkte jeg akkurat det..alt det å leve i nuet er så viktig....i dag glemt!!

Dessverre :(
Men vi er skap slik...men bra at du minnet på oss det !!

Du er så flink med det !!

Klem

Det hvite hjerte sa...

Først og fremst tusen takk for hyggelige ord du la igjen hos meg!

Jeg blir så ydmyk og sitter å smiler og nikker når jeg leser innlegget ditt idag, utrolig vakkert! Det er så sant så sant at vi må være flinke til å ta vare på øyeblikkene og det hverdagslige enkle, det er jo faktisk det som betyr noe i det store og hele!

Glad at dere har et fint nå, og du har en skjønn liten familie, værn om den :)

Ha en fantastisk helg!

Nå har jeg og gutten i huset på nesten 13 år vært på tur med hunden vår Smilla i 1 1/2 time i det herlige vårværet og nå gleder jeg meg til Senkveld!

Klem ann-chistin

Hildegunn sa...

Så skjønn liten pode du har ! Takk for kommentaren....

SiljeVanilje sa...

Utrolig godt sagt!!:) skal virkelig huske på disse ordene!

God helg til deg og dine!:)

Klem fra Silje

Drømme verden min! sa...

Takk for påminnelsen! Vi trenger det i en hektisk hverdag. Vi er heldige som er sunne og friske med herlige barn rundt oss.

Livet er herlig:)

Kos dere i helgen!

¤Camilla¤ sa...

Har sitti å lest litt i bloggen din, å d e nesten så æ bli litt skremt av d du skriv, tankan dine å alt d der. Æ har tenkt d samme gang etter gang sia gut'n min ble født, men desverre e d så alt for mang som tar friske unga som ein selvfølge. Mens vi "fåtalle" takke for kvar dag ungan vårres levve...
Håpe alt ordne sæ for gut'n din, han (å ikke minst dåkk som foreldre) e sterk!! :)