onsdag, april 15, 2009

Neste prosjekt!

Uteplass har vi klar på gård-siden av huset som jeg har vist tidligere.
Neste prosjekt her i gårn er framsiden av huset... der er det heller begredelig!!!
veien vår må vi gjøre noe med da det ble gjort alt for dårlig grunnarbeid da de holdt på! kommer en kar på befaring imorgen for å se hva vi skal finne på. De skal også flate ut litt der plena skal være.


skråningen gir oss grå hår.. vet ikke helt hva vi skal gjøre med den! Plen blir litt bratt og klippe.... ellers skal det være gress der hvor trærne står... og ned til veien. blir nok litt huskestativ, sandkasse, dukkehus og diverse her etterhvert.

Veien helt til høyre er gang og sykkel sti.

liten politi som inspiserer uteplassen!!!!

hekken har overlevd vinteren... "buksbom" heter typen.. vintergrønn.

Gelenderet vi skal ha den dagen det blir veranda her!

10 kommentarer:

Britt Eva sa...

Ja da er det bare å brette opp ermene og håpe på masse fint utevær fremover, men så har dere den nye fine plassen forran som dere kan slappe av på også da. Der er det jo så fint. Lykke til med planene. Hos oss ligger snøen enda, men det har blitt mye mindre enn fryktet. Er nok 14 dager før vi er kvitt alt på plenen. Vi fryktet at vi kom til å ha snø på 17. mai, men nå ser vi et lys i tunnelen. Ha en fin uke.

Evami sa...

Dere har noen utfordringer med forsida ser jeg! Skråninger krever plpanlegging,en nabo av oss har lagd seg terasser nedover.Men de har litt større skråning en det dere har.. Men lekkert er det.Tøffeste politi´n i verden:) Lykke ti med planlegginga,og så kjedelig når grunnarbeidet ike blir gjort skikkelig. HÅper at de tar tak idet imorra! Klem Eva

MajorogMeg sa...

Prosjekter skal man ha:) Store og små:) Men dere kommer helt sikkert i mål, bare å ta tiden til hjelp. Har en gjøremålsliste lengre enn lang her på hytta. Kunne ha ansatt en snekker på heltid, slik er det å arve gammel hytta:) Men utrolig glede hver gang man har fått gjort noe nytt!!
Tøff politi da gitt:) Noe jeg burde kjøpt til Tobias:)

Venke sa...

Dere har jo kommet godt i gang i forhold til så kort dere har bodd der da! Og jeg er helt sikker på at du finner på noe lurt og fint ute på den sia også! Vi skal også ta et tak ute i hagen i sommer..ikke min sterke sider dette med grønne fingre...

Ingunn sa...

Lykke til med prosjektet. Hos oss blir det platting (under tak) på 17 kvadratmeter som flukter med parketten på stuegulvet. Snekkerne begynner nå.

Huset ditt ser kjempefint ut.

Klem ingunn

Nina i Paradiset sa...

Kul politi! ;)
Det er en mulighet å lage staudebedd i skråneingen da, men da må du like å jobbe i hagen....
Jeg på min litt for flate tomt, hadde nok glatt betalt noen lapper for å få en sånn skråning nedenfor huset mitt! Det blir jo så tidlig vår på sånne steder, og særlig om en putter inn endel stein innimellom! De fungerer som varmemagasin etter at sola har gått ned.
Pent rekkverk!

Ha en fin dag!

Klem fra ex-inderøying, -nesten iallefall! (bodd der i 6 år)

Drømme verden min! sa...

Ja dette vet jeg alt om:) Vi bygget for snart 4år siden, men hagen er ikke helt som vi ønsker ennå. I skråningen ville jeg kanskje hatt noen grønne busker og evt litt rose busker omdekket med bark. Det er lett å holde i orden. Og legger dere ordentlig duk under barken slipper dere å plukke ugress:)

God helg!

svein`s kone sa...

Uansett hva dere bestemmer dere for i skråningen blir det nok bra, som resten av huset. Skal hilse fra min datter på tolv, hun titter innom bloggen din innimellom. Og hun syns huset deres er SÅ fint:) Og såå mye fine ting, sier hun:) Tøff politigutt! Klem!!

LisjLinda sa...

Oi, så tøft regnsett gutten din har, kan jeg spørre om hvor det er kjøpt?:)

Villa Creme sa...

Jeg ser du har hvit grus, det er det fineste jeg vet! Heldiggris:)